Боли ви при всяка стъпка – 11 начина да излекувате …

Боли ви при всяка стъпка – това са първите признаци на артрозата. Всеки трети над 30 години може да заболее от нея. Това означава, че е износен еластичният хрущялен пласт, който служи за амортисьор. Причините са липса на движение, травми или наднормено тегло.

Боли ви при всяка стъпка – 11 начина да излекувате коленете си
 

 

Вижте 11 начина да излекувате коленете си:

 

1. Да яхнете колелото

Движението е най-доброто лекарство. Само при редовно натоварване и разтоварване на колянната става хрущялът е в състояние да изхвърли отпадъчните продукти и да поеме хранителни вещества. Така защитният пласт на коляното остава здрав и еластичен. Хората, които вече имат оплаквания, трябва да изберат спорт с равномерни, кръгови движения. Идеални са колоезденето, плуването и водният фитнес.

 

2. Да изчистите организма си от киселини

Според много специалисти прекаляването с месо, кафе, сладкиши и алкохол в продължение на години може да повиши киселинността в коляното. Когато балансът киселини – основи на организма се наруши, излишната киселина се отлага в съединителната тъкан и напада костите и хрущялите. Затова трябва да намалите месото и да приемате достатъчно продукти, образуващи основи – зеленчуци, картофи и плодове. Това ще подобри снабдяването на хрущяла с хранителни вещества.

Какво представлява артрозата?

 

3. Да си купите нови обувки

Неудобните обувки също могат да предизвикат проблеми в коленете – тогава помагат стелките. Има и специални обувки с удебеления на пръстите и петите, които изправят тялото и развиват мускулите на краката. Така коленете се облекчават. По-щадящи са ниските токове от високите, които увеличават натоварването на коленете.

 

4. Добрите стари лекарства на баба

При подути, възпалени и горещи колене помагат студени компреси или компрес с обезмаслена извара – нанесете върху кърпа около един пръст дебел слой и превържете коляното. Иначе артрозните колене обичат топлото – термофор или електрическа възглавница. Топлината разширява кръвоносните съдове и ставата се храни по-лесно. Можете да държите торбичка с троскот 30 минути над вряща вода, да я сложите на коляното и да я фиксирате с шал. Държите компреса 30 минути.

 

 

5. Да развиете по-добре мускулатурата на краката

Здравите мускули са основата за силни колене. Те обграждат ставата и я стабилизират. Най-важен е четириглавият мускул на бедрото, който води колянното капаче. Жените са по-податливи на проблеми с коляното, тъй като по хормонални причини имат по-слаби мускули. Упражненията за мускулите на краката са прости и не изискват сложни уреди.

 

6. Медитация

Според традиционната китайска медицина активността на сухожилията и ставите се командва от функционалния кръг на черния дроб. Той лесно излиза от равновесие при стрес и неприятности. Така че който се бори със стреса, например чрез медитация или масажи, се грижи и за ставите си.

Напитки за премахване на болки в коленете и ставите

 

7. Курс на лечение на коляното

Има вещества, които помагат на ставите ни да останат гъвкави. Глюкозамин и хондроитин, естествените съставки на колянната става. За подсилване се взимат в продължение на три месеца дневно по 1000 до 1500 мг хондроитин сулфат и 1500 мг глюкозамин сулфат. По-бързо действат инжекции с хиалуронова киселина – лекарят я поставя в ставата, където тя действа като смазка. Обикновено се слагат от три до шест инжекции, действието им продължава около половин година.

 

8. Разтоварване на коляното

Нищо не вреди повече от дългото седене. Сгъването на коляното натоварва хрущяла и в дългосрочен план води до скъсяване на мускулатурата на бедрото. Така се получава едно придърпване на капачката. Изходът е да вдигнете краката си на табуретка под бюрото и често да ставате и да се разтъпквате. През нощта позата на ембрион също не е полезна за коленете. Опитайте се да заспивате с изпънати крака.

 

9. Да заложите на здравословните храни

Витамините и минералите са неимоверно важни за ставите и хрущялите – селен и витамин Е неутрализират свободните радикали, които са причина за възпаления. Калцият и фосфатите са важни за минерализацията на костите, цинкът – за възстановяването на хрущялите, манганът поддържа млади клетките на ставите. Пет порции зеленчуци и плодове дневно осигуряват необходимите вещества.

 

10.  Акупунктура

Ако коляното ви боли от доста време, акупунктурата е по-добра от лекарствата. Това показва резултатът от едно изследване на германски учени на две групи пациенти. След 10-15 процедури с иглите при 51% от пациентите е имало подобрение, лечението с лекарства е помогнало само на 28%.

4 начина да медитирате активно

 

11. Посещение при хирург

Ако друго не помага, може да се направи малка операция. При артроскопията хирургът изглажда грапавия хрущял – ефектът обикновено трае с години. Ако на някои места хрущялът е напълно разрушен, на помощ идва микрофрактурирането. Лекарят предизвиква кървене в костта, което кара стволовите клетки да образуват нов слой хрущял. Съществува и трансплантация на хрущялни клетки – лекарят изважда хрущял от пациента, отглежда го в лабораторията и го присажда в ставата. Специалистите ще преценят кой метод е най-подходящ за вас.


Източник: www.rozali.com

Powered by Facebook Comments