Болки в стъпалата – причини и домашни лекове

Болки в стъпалата – 10 народни средства, които ще ви помогнат

Болката в петата е много често срещан проблем, който пречи на нормалния начин на живот. Болката може да се усети в долната част на петата или в свода на стъпалото.

Тази болка е най-остра сутрин след събуждане.

Причините за болки в стъпалата са най-различни.

Болката може да бъде свързана с някои заболявания като тендинит на ахилесовото сухожилие, бурсит, фибромиалгия, подагра, шип в петата, плантарен фасциит, артрит.

Тези, които страдат от болки в стъпалата, знаят колко интензивни могат да бъдат те. За щастие, тази болка рядко е заплаха за здравето.

Можете да си помогнете с някои домашни средства и като направите някои промени в начина си на живот. Ако болката в петата стане по-силна и още повече, ако ви е трудно дори да направите стъпка, незабавно се консултирайте с вашия лекар или ортопед.

Лед
Студеният компрес е един от най-добрите начини за облекчаване на болката в петата без лекарства. Студът има обезболяващ ефект, контролира болката и възпалението.

Поставете натрошен лед в найлонов плик и след това увийте в тънка памучна кърпа. Нанесете върху болезнената зона за 15 минути. Повторете няколко пъти на ден или според нуждите.

Масаж
Масажът е друг прост, естествен начин за премахване на болката в петата. Масажът ще отпусне мускулите, ще намали налягането и стреса и ще подобри кръвообращението.

Можете да масажирате особено преди бягане, след тренировка и преди лягане. За масаж можете да използвате всякакъв вид масло.

Масажирайте ходилата си в продължение на 10 минути. Повтаряйте няколко пъти на ден, докато болката отшуми. Можете да направите масажа сами или да потърсите помощта на специалист.

Упражнения за разтягане
В много случаи упражненията за разтягане ще помогнат за облекчаване на болката и ще допринесат за бързото възстановяване. Разтягането също ще укрепи мускулите и сухожилията на краката, което ще предотврати повторното появяване на болка.

Застанете боси на половин метър от стената, обърнати към стената.

Облегнете се на стената с две ръце. Преместете единия крак напред, бавно разтегнете, така че да усетите разтягане по задната част на крака и петата.

Задръжте за 30 секунди. Повторете с втория крак.

Направете упражнението по 10 пъти с десния и левия крак, за да облекчите болката в петата.

Английска сол
Ваната с английска сол ще ви донесе незабавно облекчение. Кристалите на магнезиевия сулфат ще помогнат за намаляване на болката, подуването и възпалението. В допълнение, високата температура на топлата вода ще допринесе за релаксация.

Куркума
Куркуминът действа като мощно обезболяващо и противовъзпалително средство.

Куркумата притежава противовъзпалителни и аналгетични свойства.

Смесете 1 чаша мляко и 1 чаена лъжичка куркума на прах. Варете сместа за 5 минути. Добавете малко мед. Пийте тази напитка 2 или 3 пъти на ден, за да облекчите болката.

Или приемайте куркума от 400 до 600 mg 3 пъти на ден. Не забравяйте първо да се консултирате с лекар.

Рибено масло
Рибеното масло помага за премахване на болката, както и за намаляване на мускулното напрежение.

Изследване от 2006 г., публикувано в “Journal of Surgical Neurology”, доказа, че омега-3 са незаменими мастни киселини и са по-безопасна алтернатива на нестероидните противовъзпалителни средства при лечението на артрит.

Забележка: хората, приемащи лекарства за разреждане на кръвта или лекарства за диабет, не трябва да приемат добавки с рибено масло.

Джинджифил
Джинджифилът облекчава мускулните болки, причинени от ексцентрични упражнения.

Джинджифилът има противовъзпалителни и обезболяващи свойства, които ще помогнат в борбата срещу болката и възпалението. Той подобрява кръвообращението в цялото тяло.

Ябълков оцет
Оцетът има антиоксидантни и противовъзпалителни свойства, които действат като ефективно средство срещу болка.

Налейте 1 ½ чаша вода и ¼ чаша ябълков оцет в тенджера.

Загрейте сместа до топло състояние. Навлажнете чиста кърпа в течността.

Поставете я върху болезнената зона и я покрийте със суха кърпа, за да я запазите топла.

Оставете за 15 до 20 минути. Повторете 2 или 3 пъти.

Кайенски пипер
Кайенският пипер е богат на капсаицин – съединение, което има естествено обезболяващо свойство.

Кайенският пипер ще помогне за облекчаване на болката в петата, както и за облекчаване на мускулното напрежение, премахване на болките в ставите и болките в долната част на гърба.

Смесете 1 супена лъжица кайенски пипер с ¼ чаша топъл зехтин. Нанесете върху болезнената зона и оставете за 15 минути. Изплакнете с топла вода. Повтаряйте 2 или 3 пъти на ден, докато болката изчезне.

Алкална диета
Друг добър начин за намаляване на болката и подобряване на цялостното здраве е спазването на добре балансирана алкална диета. Алкалните храни помагат за поддържане на правилното ниво на pH в организма, което от своя страна намалява възпалението. Разграждат натрупания калций, който е една от основните причини за образуването на шипове в петата.

Включете повече пресни плодове и зеленчуци в диетата си. Добавете сока от половин лимон в чаша с вода и пийте ежедневно такава напитка.

Вместо обикновена трапезна сол, използвайте розова хималайска морска сол.

Пийте 3-4 чаши зелен чай на ден. Избягвайте свръхконсумацията на богати на калций храни, особено млечни продукти.

Ограничете продуктите от животински произход, захарта, преработените храни, кофеиновите напитки, алкохола и рафинираните зърна.


Източник: fun.9999999views.com

Powered by Facebook Comments