Българите се презапасяват с плодове, а нидерландците – с марихуана

Кажи ми с какво се запасяваш, за да ти кажа какъв си.

Колкото еднаква да е опасността от пандемията, различните нации имат различни предпочитания към продуктите, на които държат да разчитат в достатъчно количество.

За италианците е трудно да разберат защо германци, американци, британци и българи се запасяват с тоалетна хартия. „За тях тоалетната хартия изобщо не е толкова възлова, все пак баните им разполагат с бидета“, пише „Зюддойче цайтунг“, цитиран от Дойче Веле. Затова в условията на пандемия жителите на Апенините наблягат на други продукти, като например виното.

Тъжната гледка на празни рафтове за вино се наблюдава и във Франция и Испания. Френската романтика явно не е мит. Поне за това говори фактът, че във Франция и контрацептивите са на привършване.

Българите купуват плодове

„Зюддойче Цайтунг“ отбелязва, че в България вероятно са решили да подсилят организма си с витамини и затова изкупуват цитрусовите плодове. Това, разбира се, може да се дължи отчасти и на травмиращия спомен за времената, когато цитрусите са се появявали спорадично в магазините, най-вече по празници.

В Нидерландия се запасяват с марихуана

През март в Нидерландия се стигна до опашки пред т.нар. „кофишопове“, след като стана ясно, че правителството планира да ги затвори по време на кризата. В страната е разрешено притежанието на до пет грама канабис, уточнява „Франкфуртер алгемайне цайтунг“. Впоследствие стана ясно, че запасяването не е било необходимо, тъй като на кофишоповете бе разрешено да продължат да продават, но „за вкъщи“. Правителството предприе тази мярка, за да ограничи черния пазар.

САЩ: Алкохол, оръжия и… живи пилета

Опашки пред оръжейните магазини в САЩ се забелязват още от средата на март. Продажбите на алкохол в Съединените щати също са нараснали. И то с 55 процента през третата седмица на миналия месец, съобщи CNN. След като баровете на много места в страната бяха затворени, най-голям ръст отбеляза продажбата на готови коктейли – като например комбинация от джин и тоник в кенчета. Те са нараснали със 106 процента по данни на социологическата агенция „Нилсен“. Големите стекове бира също се купуват повече – с цели 90 на сто.

Американците купуват и пилета. При това живи. Една от причините е сериозният ръст на цените на яйцата, пише „Фокус“. Как се гледат пилета в жилище от 20 кв.м в Манхатън предстои да видим, отбелязват от изданието.

Симпатичните жълти птиченца могат да имат различни функции. Някои родители ги купуват и отглеждат в дворовете си, за да поддържат настроението на своите деца, след като редица училища в страната бяха затворени.


Източник: www.dunavmost.com

Powered by Facebook Comments