Зърнени храни с ниско съдържание на фибри

Фибрите са вещество в растителните храни, което остава неусвоено, докато преминава през тънките черва. Диетата с ниско съдържание на фибри съдържа храни, които лесно се усвояват. Този хранителен режим намалява количеството на неусвоена храна, движеща се през тънките черва, което намалява размера и честотата на изпражненията. Това е особено важно за хора с възпалителни заболявания на червата, които изпитват обостряне.

Също хората, които се подготвят за колоноскопия, може да се наложи да консумират известно време храни с по-малко фибри, в зависимост от препоръките на лекаря. Диетата с ниско съдържание на фибри може да намали риска от запушване на червата или ако червата са запушени, може да намали симптоми като подуване на корема или болка.

В същото време зърнените храни са важни за правилното и здравословно хранене. Затова трябва да знаете кои са зърнените храни с ниско съдържание на фибри.

Правилното хранене е от решаващо значение за най-доброто управление на възпалените черва и други състояния, които засягат храносмилателната система. Някои хора следват диета с ниско съдържание на фибри само за кратки периоди, докато други могат да я използват като дългосрочно решение. Дори само да спазвате диетата за кратко, все пак е важно да опитате и да ядете разнообразни храни.

Най-разпространените храни с ниско съдържание на фибри са зърнени закуски с ниско съдържание на фибри като корнфлейкс и продукти, съдържащи глутен. Такива са бял ориз, продукти от бяло брашно, юфка, крекери без глутен, нишестени храни, оризови сладкиши и бисквити, варени картофи.

С по-малко фибри са и плодове с костилки, зрелите банани, пъпешите, консервираните плодове, плодовите сокове, фъстъченото масло, яйцата и тофуто.

Ако сте на диета с ниско съдържание на фибри, хапвайте ястията си на малки порции на всеки 3-4 часа, дъвчете бавно и старателно храната. Избягвайте големи количества кофеин или алкохол.

Също избягвайте тежки сосове, а пикантните храни консумирайте само в малки количества. Избягвайте млечните продукти, както и газираните напитки. Говорете с диетолог за това кои плодове и зеленчуци са безопасни за консумация.


Източник: gotvach.bg

Powered by Facebook Comments