Имунната система по време на пандемия – как да я защитите?

Правилно работещата имунна система е основният фактор за това да бъдете здрави през този сезон. Ако до момента не сте взимали никакви добавки и други стимулатори, сега е време да го направите, защото у нас върлуват както грип от тип А и В, така и COVID-19.

Главоболие, мускулна болка, отпадналост, липса на сън, бавно заздравяващи рани, летаргия… Това са основните симптоми, които човек може да усети, ако имунната му система е по-слаба. Това означава, че защитните му сили се понижават и тялото лесно може да бъде атакувано от вируси.Промяната в начина на хранене, намаляване на стреса, повече време за сън, правене на някои упражнения (макар и в домашни условия), могат да подобрят имунитета и цялостното ви здраве.Ето 6 начина, чрез които да подобрите имунната си система – независимо дали си стоите вкъщи или ходите на работа:

1. Спазвайте здравословна диета

Ако искате да не се разболявате, не се хранете с каквото и да е. Забравете за вредните преработени храни! Намалете приема на пакетирани десерти; бърза храна като дюнери, пици, сандвичи; рафинирана захар; както и алкохол. Те само ще допринесат за отслабване на имунната ви система и няма да ви осигурят необходимите хранителни вещества като витамини, минерали, фибри, протеини и други.Въобще, ограничете консумацията на готова храна до минимум и наблегнете на пресните плодове и зеленчуци. Гответе си вкъщи и не купувайте чипсове, снаксове и пакетирани закуски, които само могат да повишат възпалението в тялото и да покачват килограмите

.2. Погрижете се за здравето на червата

В човека има близо 100 трилиона клетки. Според информация на „Holtorfmed“, от тях около 90 трилиона са паразити, бактерии, гъбички, вируси и други организми. Обикновено тялото има симбиотична връзка с тях – тоест те съжителстват без никакъв проблем, но когато имунната система на организма е понижена, равновесието се нарушава и от това страда храносмилателната система. Получава се лоша чревна флора и човек по-лесно се разболява.За да бъдете по-здрави и да държите вирусите надалеч, елиминирайте всички патогени, които могат да са предпоставка за инфекция. Това може да стане именно чрез здравословно хранене и изключване на определени храни от менюто. Яжте храни, богати на витамини, минерали и фибри, за да насърчите растежа на полезните бактерии. Приемът на ферментирали храни също е препоръчителен за подобряване микрофлората на червата.

3. Ограничете употребата на антибиотици

Антибиотиците унищожават полезните бактерии в човешкото тяло. Те променят много полезни бактерии, вируси и гъбички в патогенни. Така те нахлуват в тъканите и са причина за разболяването.

По публикацията работи: Иванка Гъркова

Powered by Facebook Comments