Какво забавя метаболизма ни?

Една от най-честите причини за наднорменото тегло и неефективните диети е забавената обмяна на веществата.

Тайната на стройните фигури при много хора не се дължи на продължително гладуване или редовно посещение във фитнеса, а само и единствено на ускорения метаболизъм. Много хора предпочитат да го стимулират посредством специален подбор на комплекс от продукти. Разбира се, никой не е отменял здравословният начин на живот и правилния режим, пише руският информационен сайт „Со вкусом”, цитиран от БГНЕС.

Съществуват множество фактори за забавен метаболизъм. И ако сред изброените откриете някой, който отговаря на вашия начин на живот, тогава ще разберете, защо диетите не ви помагат да свалите излишните килограми.

Стрес – Нервното напрежение забавя процесите на обмяна на веществата. Според резултатите от изследванията, по време на стрес женският организъм изгаря 100 калории по-малко, отколкото в спокойно състояние.

Недостиг на желязо – Желязото доставя кислород до мускулите. При кислороден глад нивото на енергия спада, а заедно с това се забавя и метаболизмът. Затова в хранителния режим трябва да присъстват богати на желязо продукти като елда, бобови култури и черен дроб.

Плодове и зеленчуци с нитрати – Плодовете, които сме приели, че са от полза за организма, в действителност може да му навредят. Затова обръщайте специално внимание на качеството на използваните плодове и зеленчуци – много често химикалите, с които са обработени, пречат на нормалната обмяна на веществата.

Недостиг на йод – Щитовидната жлеза оказва пряко влияние върху обмяната на веществата, затова е важно да бъде подхранвана с йодирана сол, морски дарове и яйца.

Висока стайна температура – Лекарите съветват помещенията да бъдат проветрявани преди сън, а причината за това не е само с цел унищожаване на бактериите. Студът активира подкожните мазнини, отговорни за изгарянето на калории.

Неправилно похапване – Постоянното похапване снабдява организма с бързи въглехидрати, които само пречат на фигурата. Заменете бисквитите, кифличките и сладките млека с ядки. Съдържащите се в тях полиненаситените киселини засилват активността на хормоните, отговорни за изгарянето на мазнините.

Късно ставане сутрин – Утринното слънце настройва организма ни към правилен дневен ритъм. Той, на свой ред, регулира съня, количеството храна, която поемаме, и изразходената енергия. Вземайте сутрин витамин Д, за да стимулирате процесите на обмяна.

Без силови тренировки – С подходяща тренировка можете да засилите метаболизма си до 48 часа. Не забравяйте, че колкото повече мускулна маса натрупвате, толкова повече намаляват телесните мазнини.

Липса на млечни продукти в диетата – В млечните продукти се съдържат полезни вещества и киселини, които влияят на изгарянето на мазнините и образуването на мускули. Освен това в млякото се съдържа калций, който е много важен за регулирането на метаболизма.

Недостатъчна употреба на вода – Дневната норма вода за нормален метаболизъм е 1,5 литра за денонощие. Зеленият чай също изгаря добре калориите, а детокс – напитките извеждат токсините от организма.

Нередовно хранене – Като се храните нередовно, принуждавате организма да се запасява с енергия, тъй като не знае кога и дали изобщо ще има следващ прием на храна. Хранейки се на всеки 3-4 часа, вие ще внесете стабилност в храносмилателната система и ще подкрепите обмяната на веществата.

Ето такива тайни крие нашият организъм. Затова внимавайте за хранителния си режим, яжте здравословно и останете в добра форма. 


Източник: www.dunavmost.com

Powered by Facebook Comments