Как да разберете, че тялото ви има нужда от витамини и минерали

Добре балансираната и здравословна диета има редица предимства и ползи. От друга страна, диетата, бедна на хранителни вещества, може да доведе до появата на различни болезнени симптоми.

Тези симптоми обикновено са начинът, по който тялото ви съобщава, че нещо не е наред и че имате липса на витамини и минерали. Разпознаването им може да ви помогне навреме да промените хранителните си навици.

Не спирайте да четете, за да разберете кои са 3-те най-чести признаци, които ще ви подскажат, че тялото ви има нужда от повече витамини и минерали.

1. Чуплива коса и нокти
Как да разберете, че тялото ви има нужда от витамини и минерали

Различни са факторите, които водят до поява на късащи се краища на коса и чупливи нокти. Един от тях е липсата на биотин.

Биотинът, известен още като витамин В7, помага на тялото да преобразува храната в енергия. Дефицитът на биотин е рядко срещано състояние, но когато възникне, чупливите нокти и късащата се коса са едни от най-забележимите симптоми.

Други симптоми на недостиг на биотин са хронична умора, мускулни болки, спазми и изтръпване на крайниците.

Храните с витамин В7 са яйчени жълтъци, риба, месо, млечни продукти, ядки, семена, спанак, броколи, карфиол, сладки картофи, пълнозърнести храни и банани.

2. Афти или пукнатини в ъглите на устата

Нараняванията около устата могат да бъдат свързани с недостатъчен прием на някои витамини и минерали.

Например, язвите в устата, наричани също афти, често са резултат от недостиг на желязо или витамини от група В.

Как да разберете, че тялото ви има нужда от витамини и минерали

Ангуларният хейлит е състояние, при което ъглите на устата се напукват, сцепват или кървят. Причината за това може да бъде прекомерно слюноотделяне или дехидратация. От друга страна, обаче това състояние може да бъде причинено от недостатъчен прием на желязо и витамини от група В.

Храните, които са източници на желязо са птици, риба, бобови растения, тъмнолистни зеленчуци, ядки, семена и пълнозърнести храни.

А добрите източници на тиамин, рибофлавин и пиридоксин са следните: пълнозърнести храни, птици, риба, яйца, млечни продукти, бобови растения, зелени зеленчуци, зеленчуци с високо съдържание на нишесте, ядки и семена.

3. Кървящи венци

Понякога грубото миене на зъбите е в основата на кървенето на венците. При хората, които дълго време консумират плодове и зеленчуци в малки количества, може да се появи дефицит на витамин C.

Това би довело до неприятни симптоми като кървене на венците, отслабена имунна система, а в по-тежки случаи загуба на зъби и скорбут.


Източник: gotvach.bg

Powered by Facebook Comments