Можем да нормализираме кръвното без лекарства?

Хипертонията не е задължително свързана с медикаментозно лечение. Милиони хора имат високо кръвно налягане, което трябва да бъде овладяно, но не непременно с хапчета.

Можем да нормализираме кръвното без лекарства?
 

Добрата хигиена на живот може да замени, забави или намали необходимостта от прием на лекарства. Кои са основните правила, които трябва да спазваме, за да си помогнем?

 

Овладяване на стреса  

Стресът не е основната причина за хипертонията, но може да я усложни. Професионалното напрежение, изблиците на гняв са риск за внезапно покачване на кръвното налягане и по-трудното му овладяване.
Следното упражнение може да помогне: 
Вдишайте в продължение на 5 секунди през носа, задръжте, после издишайте през носа или устата за 5 секунди, като се съсредоточите върху дъха. Продължете така 5 минути – толкова време е необходимо, за да се успокои нервната система, която регулира кръвното налягане и сърдечния ритъм. Най-добре правете упражнението три пъти дневно. Според последни изследвания, то е по-ефикасно за овладяване на напрежението от йогата, акупунктурата и релаксацията.

 

Вижте 8 техники за справяне със стреса

 

Физическа активност 

Чрез нея се поддържат гъвкави стените на артериите и се увеличава техният капацитет да се разширяват. В резултат кръвното налягане спада.
Ако сте над 40 години и страдате от хипертония, поговорете с лекаря, преди да започнете да спортувате. За предпочитане са спортове като плуване и бягане в умерени климатични условия. Тенисът е неподходящ.
Ритъмът трябва да се усилва постепенно – отначало по 10 минути дневно, за да се достигне до 30-45 минути поне пет пъти седмично. Ако сте пушачи, не пушете в часа преди и след тренировката – никотинът води до повишаване на кръвното налягане.

 

Ако никога досега не сте бягали сериозно, но искате да започнете, вижте 7 съвета за начинаещите в бягането.

 

Ограничаване на алкохола

Като предизвиква свиване на кръвоносните съдове, фактически алкохолът води до по-силен натиск на кръвния поток върху стените им, тоест до повишено кръвно налягане.
Консумацията на алкохол е рисков фактор за напълняване, което от своя страна е предпоставка за хипертония.
Дневната доза, която не бива да се надвишаваа, е 100 мл вино или 250 мл бира за жените и три пъти повече за мъжете.

 

Без цигари

Изпушването на една цигара води до временно повишение на кръвното налягане. С течение на времето пушенето ускорява стареенето на артериите.
Ето защо спирането на тютюнопушенето може да забави приема на лекарства.

 

По-малко сол 

При 40% от хипертониците, особено след 45-годишна възраст, прекалената консумация на сол води до увеличаване на кръвното налягане. Няколко прости правила могат да ограничат щетите.

  • Махнете солницата от масата.
  • Не консумирайте солени бисквитки, когато пиете алкохол.
  • Ограничете колбасите и по-солените сирена.
  • Не забравяйте, че хлябът доставя 30% от дневната доза сол – не хапвайте повече от 150 грама на ден.
  • Избягвайте готовите индустриални храни, които са обикновено са много солени.
  • Изплаквайте консервираните зеленчуци с вода, преди да ги готвите или консумирате директно.
  • Четете етикетите, където трябва да е споменато количеството сол.

 

Ходите често до тоалетна

Правилно измерване

Говорим за хипертония при стойности над 140 на 90, измерени в лекарския кабинет, но тъкмо там се намесват фактори като стрес и емоционалност. По-добре мерете спокойно вкъщи по следната схема:
Сутрин, в часа на закуската – три измервания през няколко минути.

  • Вечер – три измервания през няколко минути.
  • Тези измервания се правят в продължение на три дни. Всички измерени стойности се записват.
  • Покажете резултатите на лекаря.


Източник: www.rozali.com

Powered by Facebook Comments