Най-вредните пози за сън

Невинаги се замисляме какво се случва с тялото ни по време на сън. Може би позата, в която обичаме да спим, е в състояние да причини значителна вреда на здравето ни. И така, в какви пози не трябва да спите?

По корем

Не на всекиго е удобоно да спи в такава поза, но и тя си има много любители. Тази поза на сън е вредна. защото вашият гръбнак няма достатъчна подкрепа. Освен това, в това положение главата е обърната настрани, което предизвиква болки в шийния отдел.

Поза ембрион

Мнозина обичат да спят, завити на кравай. Но това положение предизвиква силно изкривяване на гръбначния стълб, а понеже лицето втази поза е частично закрито, могат да възникнат проблеми с дишането.

Сън в поза “Морска звезда”

Някои спят по гръб с изпънати настрани ръце и крака. Ако и ръцете са повдигнати нагоре, това може да доведе до мускулно напрежение в раменете. Също така при това положение може да възникне хъркане и да се забави киселинният рефлукс.

На една страна

Сънят на дясната страна може да доведе до киселини, а сънят на лявата страна повишава напрежението върху вътрешните органи. Това са сърцето, черният дроб, белите дробове и стомахът. На лявата страна е полезно да спят бременните жени: това подобрява притокът на кръв и циркулацията на хранителните вещества, които постъпват към ембриона.

На една страна с изпънати настрани ръце

В тази поза има място за силен натиск върху нервите на рамото, което може да доведе до временна атрофия на мускулите на рамото и ръцете. Събуждайки се, ще откриете, че ръката ви е отмаляла.

Какви пози са полезни за сън?

Лекарите смятат за най-полезно положението да се лежи по гръб в поза войник – тоест с изпънати по тялото ръце. Ако спите на една страна в поза войник, това е полезно за гърба и шията, а също така намалява риска от апнея – временно нарушение на вентилацията на белите дробове. Полезно е да се спи и в прегръдка с възглавницата – това намалява напрежението върху мускулите и гръбначният стълб.

loading…

Коментари


Източник: webmiastoto.com

Powered by Facebook Comments