Най-вредните тлъсти меса

Всеки човек, особено спортистите и хората, пазещи диета, знае, че консумацията на тлъсти меса е вредна. Възниква обаче въпросът защо това е така, както и кои меса се приемат за тлъсти и кои трябва да предпочитаме пред други.

Ето няколко идеи какво месо трябва да включвате в своето меню:

1. За тлъсто месо се счита това месо, по което има много тлъстина. Това означава, че не става въпрос конкретно дали трябва да избирате между месото на пернати и това на бозайниците, а кои части от тях да консумирате;

2. Едно от най-тлъстите меса е свинското, но и то може да се консумира без проблем, ако отстраните мазнините му. Все пак имайте предвид, че свинският бут съдържа близо 300 калории на 100 г, а свинският джолан и котлет – около 260- 280 калории на 100 г;

3. Ако имате възможност закупувайте месо от диво отглеждани животни. Тяхното месо не е толкова тлъсто, защото животните се отглеждат на свобода и извършват голяма физическа дейност, която предпазва от натрупването на мазнини по тях. Освен това тези животни се хранят сред природата и не са тъпкани и угоявани с неприсъщи за тях продукти. Накратко казано – има значение с какво се хранят животните, с които се храните;

Колбаси

4. Месото на пернатите е много по-нискокалорично от това на бозайниците. Въпреки това има голямо значение дали например ще ядете пилешко филе или пилешко бутче. Ако се спрете на втория вариант, задължително махнете кожата;

5. Заешкото месо е доста нискокалорично. Ако искате да се храните съвсем диетично обаче, имайте предвид, че повечето мазнини се съдържат под кожата и около вътрешните органи;

6. Червените меса са много добър източник на желязо, а телешкият-, агнешкият- и пилешкият дроб съдържат в големи количества изключително полезни вещества – от витамин А до цинк;

7. За вредни се смятат всички онези вкусотии, които определяме като мезета – луканка, пастърма, пушени меса. Те съдържат голямо количество готварска сол, която е с доказано вредно влияние за организма ни;

8. Едно от най-крехките и диетични меса е щраусовото;

9. Макар и рибата да е полезна, с тлъстата риба също трябва да се внимава. В това число влиза шаран, толстолоб, херинга, сьомга и др.


Източник: gotvach.bg

Powered by Facebook Comments