С месото не бива да се прекалява

С месото не трябва да се прекалява. Сигурно сте чували много твърдения за ползите и опасностите от месото. И въпреки че няма категорично мнение по този въпрос, експертите въпреки това забелязват, че ако имате твърде много месни продукти в диетата си, значително увеличавате риска от развитие на определени заболявания.
Какво количество трябва да се счита за норма? Ако в момента консумирате повече от 90 грама месо на ден, Министерството на здравеопазването на Обединеното кралство ви съветва да намалите до 70 грама. Материалът има информационна и справочна функция! Преди да използвате каквито и да било продукти или услуги, трябва да се консултирате със специалист!
Норма на консумация на месо на човек на ден (в грамове)

до 3 години: 75 гр
4-6 години: 100 гр
7-10 години: 120 гр
На възраст от 11 до 13 години:
Момчета: 140 гр
Момичета: 130 гр
На възраст от 14 до 17 години:
Момчета: 150 гр
Момичета: 140 гр
Над 18:
Енергично упражнение: 120-140 гр
При тежки физически натоварвания се препоръчват 220 гр
Възрастни хора:
Под 75 години: 110-120 гр
След 75 години 100 гр (безвредна доза).
Какво се случва, ако ядете месо всеки ден?

10. Ще бъдете летаргични и сънливи
Протеинът ни осигурява енергия за дълго време (месото се усвоява дълго време). Струва си обаче да се отбележи, че няма да ви осигури енергия моментално по начина, по който го правят въглехидратите – те бързо се превръщат в най-достъпния източник на енергия за организма – глюкозата.
Според диетоложката Каролайн Пасерело, човешкият мозък използва глюкоза само за енергия, но може да ви липсва тази енергия, ако вашата диета съдържа трудно смилаем протеин.
Най-просто казано, „горивото“ отнема повече време, за да влезе в мозъка, така че на човек му липсва концентрация, съзнанието му е малко замъглено и той се чувства малко уморен.

9. Кожата и косата ви могат да страдат

Когато ядете много месни продукти, има голяма вероятност вашата диета да не съдържа хранителни вещества.

Витамин С се среща по-рядко в животинските продукти, което означава, че трябва да се приема от други източници, тъй като играе важна роля за образуването на колагенови влакна (колагенът е протеин, който влияе върху структурата на кожата, косата, ноктите и костите ви).

Пасерело отбеляза, че нейните пациенти са изненадани колко много се е подобрила кожата им, след като са намалили продуктите от животински произход и са започнали да се фокусират повече върху растителната диета.

Експертите препоръчват да включите тъмните зелени зеленчуци в ежедневната си диета.

8. Има риск да се разболявате по-често

Ако често настивате, може би си струва да помислите за храненето. Ако сте на кето диета, вероятно не ядете много плодове, а те съдържат витамин С. За щастие можете да си набавите нужните хранителни вещества и от зеленчуци като броколи и чушки.

7. Трудности с изпражненията

Месото почти не съдържа фибри. Обикновено получаваме фибри от плодове, зеленчуци и пълнозърнести храни. Според експерти, сред първите признаци на липса на фибри може да са запек и дискомфорт и болка по време на преминаване на изпражненията.

Добавете към вашата диета повече здравословни въглехидрати като пълнозърнести храни, плодове и зеленчуци.

6. Може да имате проблеми със сърцето

Фибрите пречат на тялото ви да абсорбира холестерола, като по този начин предпазват сърцето ви.

Ако обичате червено месо или преработено месо и в същото време не ядете достатъчно храни, богати на фибри, тогава вие сте още по-изложени на риск да навредите на сърцето си.

Тези меса са с високо съдържание на наситени мазнини, което според изследванията може да повиши нивата на лошия холестерол и от своя страна да повиши риска от сърдечни заболявания.

Известно е, че преработените меса като саламии, колбаси и бекон са вредни за сърцето. Американската сърдечна асоциация препоръчва да се ограничи приемът на наситени мазнини до 5-6% от общите ви калории.

5. Ще трябва да се борите с подуването на корема

Според едно проучване, публикувано в European Journal of Nutrition яденето на много месо (което е с високо съдържание на наситени мазнини) може да доведе до подуване на корема .

Също така си струва да се отбележи, че месните продукти нямат достатъчно антиоксиданти за борба с подуването.

Експертите съветват да се спазва „цветната диета“, според която всеки цвят на определен плод и зеленчук е отделна група антиоксиданти, които действат по различен начин и носят своите ползи за организма.

4. Повишен риск от камъни в бъбреците

Излишъкът от протеини може да навреди на бъбреците. Протеините, които могат да се намерят в животинските продукти, съдържат пурини – азот съдържащи съединения, които влизат в тялото ни с храната. Техният метаболитен продукт е пикочната киселина.

Големите количества пикочна киселина увеличават риска от камъни в бъбреците. Повечето хора не трябва да имат голям проблем с разграждането на протеини, но следете приема на протеини, ако имате проблеми с бъбреците.

3. Можете да наддавате на тегло

Телата ни разчитат на протеини за възстановяване на мускулите, но твърде много от тях могат да имат нежелан страничен ефект: ако ядете повече протеин, отколкото ви е необходим, той не се съхранява като протеин по-късно, а като мазнина.

Трябва да консумирате точно толкова протеини, колкото е необходимо на тялото.

2. Рискът от рак се увеличава

Изследванията показват, че яденето на много червено месо може да увеличи риска от развитие на колоректален рак (рак на дебелото черво).

The World Cancer Research Foundation и Американския институт за изследване на рака през 2018 г. установи, че яденето на повече от 0,5 кг червено месо на седмица може да увеличи риска от рак на дебелото черво.

Според Американския институт за изследване на рака редовната консумация на месни продукти може да ви направи по-уязвими към рак на стомаха и ректума.

Учените предполагат, че това може да се дължи на наситените мазнини в тези храни. Опитайте да замените говеждото, свинското и месните продукти с птичи или растителни протеини като бобови растения.

1. Дехидратация

Знаем, че месните продукти са богати на протеини. Но яденето на твърде много протеини води до повишаване нивата на пикочна киселина.

Поради това може да забележите, че сте много жадни. Бъбреците се нуждаят от повече вода, за да разреждат тези токсични отпадъци.

За производството на урина се нуждаем от вода. Ако не сте внимателни, това може да доведе до дехидратация, така че не забравяйте да пиете достатъчно вода.

Източник: Здравето


Източник: www.vsekidnevno.com

Powered by Facebook Comments