Трикове за бързо затопляне на колата през зимата

Затоплянето на купето на автомобила през зимата се оказва истинско предизвикателство дори за опитните шофьори

За да не се налага да мръзнете в колата, докато стигнете на работа, е добре да сте запознати с някои трикове за бързо затопляне на купето.

Отоплението на автомобила се осъществява по два начина – чрез използването на стандартна отоплителна система, осигурена от автомобилния производител (печка, климатичен контрол) и допълнително оборудвани системи, пише Actualno.com

Купувайки кола, шофьорите не обръщат внимание на ръководството за експлоатация на отоплителната система.

Често през зимата се забелязват пукнатини в долната част на предното стъкло. Това се дължи на неправилното използване на отоплителната система.

За загряването на двигателя са необходими около 25-30 минути до достигане на работна температура.

Течността от охладителната система преминава през радиатора, поради което двете системи са толкова тясно свързани помежду си.

Когато печката е включена, въздухът преминава през радиатора на нагревателя и се затопля. В затоплено състояние той влиза в салона. И ако двигателят не е имал време да се загрее, съответно охлаждащата течност също е студена, тогава процесът на отопление на купето на автомобила се забавя за определен период от време.

Основният източник на топлина е двигателят или по-точно охлаждащата течност, подавана към радиатора на печката на автомобила. Вентилаторът насочва въздуха през радиатора, който загрява въздушния поток. Това води до повишаване на температурата вътре в автомобила. Но ако двигателят не е загрял, тогава не очаквайте колата да се затопли бързо.

Как да затоплим бързо купето на автомобила през зимата със стандартна отоплителна система?

Тази процедура не отнема много време, основното е да знаете какво и как да направите.

Преди да стартиране на двигателя и затопляне на купето, то трябва да бъде добре проветрено, за да се изравни нивото на влажност вътре и извън колата. Достатъчно е да отворите вратите за 1-2 минути.

Включете режима “ рециркулация на въздуха “ . Това гарантира затваряне на вентилационните отвори, което ще ограничи навлизането на студен въздух. Вместо това отоплителната система ще използва топъл въздух от купето, вкарвайки го постоянно в радиатора. По този начин колата ще се стопли много бързо.

Ако в автомобила има поне един човек, прозорците се запотяват по-бързо заради издишвания влажен въздух.

В случая включете отоплителната система на първа или втора степен. След 10 минути може да увеличите мощността на нагряване. Тогава може да зададете максималната температура на въздуха.

След десетата минута може да потеглите с колата си. До 15-ата минута температурата на въздуха ще е оптимална. Не забравяйте, че е необходимо да превключвате режимите, за да не допуснете замъгляване на прозорците.

При достигане на оптималната температура в купето, изключете режима „рециркулация на въздуха“. Продължете със затоплянето по обичайния начин.

За бързо затопляне на автомобила може да разчитате и на допълнително оборудване като нагревател за гориво. Той се включва преди стартиране на двигателя и позволява загряване на двигателя и купето за броени минути.

Електрическият нагревател загрява работните течности до оптимални температури. Инсталира се във водна риза или картер. Благодарение на него охлаждащата течност се затопля по-бързо и съответно е необходимо по-малко време за затопляне на купето.

Системата за дистанционно стартиране на автомобила ви позволява да стартирате двигателя, без да напускате дома си. Можете да запалите колата 5 минути преди да излезете от вкъщи.

Ако двигателят е студен, може ли да се включи печката?

Препоръчва се първоначално скоростта на вентилатора да бъде зададена на минимум и да се увеличава при нагряване на купето.

Ако скоростта на вентилатора е ниска, тогава въздухът ще преминава бавно през радиатора на печката, съответно ще се затопли по-бързо. Ето защо при загряване на купето първоначално е необходимо да настроите скоростта на вентилатора на 1 или 2, а не на максималната степен.

За да предотвратите запотяването на стъклото при затопляне на купето, отворете страничното стъкло поне с 1 см.

При замръзване на стъклото в никакъв случай не включвайте отоплението на предното стъкло на пълна мощност.


Източник: www.dunavmost.com

Powered by Facebook Comments