Храните с най-силен прочистващ ефект

Детоксикацията на тялото не е просто нова мода в здравословното хранене, а необходимост, наложена от нуждата да се освободи организма ни от всякакви токсини, които се трупат в ежедневния прием на храни, не всички със здравословно съдържание.

Добрият детокс може да бъде не само лесен, но и вкусен, ако се направи чрез храна. Тя може да активира чревния тракт да подобри своята активност, а черният дроб и бъбреците да изхвърлят токсините, натрупани в тъканите, органите и кръвоносната система.

Има храни, които са идеален детоксикатор. Ако се включат в дневното меню, те ще подпомогнат работата на дебелото черво и ще засилят активността на вътрешните органи. Ето храните с най-силен прочистващ ефект.

Артишок

Този зеленчук е подходящ за работата на черния дроб и бъбреците. Цинаринът, който съдържа, е най-добрият почистващ агент в природата. Фибрите пък подпомагат работата на дебелото черво, а минималното количество калории го прави подходящ и за хора с проблем с теглото. Най-здравословният начин за консумация е приготвен на пара. Може да се ползва и като добавка към салати и различни видове паста.

Зеленолистни зеленчуци
Зеленолистните зеленчуци имат прочистващ ефект

Повечето от тези храни са алкализиращи. Те прочистват кръвта, тъй като съдържат много хлорофил. Руколата, зелето, алабашът, спанакът са все представители на зеленолистните, които е подходящо да се добавят към салатите, плодовите и зеленчуковите смутита.

Лимон

Полезните свойства на този цитрус са многобройни и добре познати. Всички са запознати с този плод като източник на витамин С, но той съдържа и алкализиращи вещества, които подпомагат извеждането на токсичните натрупвания извън тялото. Чашата топла вода с лимон всяка сутрин е чудесно начало на деня, което не само хидратира тялото, но и стимулира работата на стомашно-чревния тракт.

Куркума
Прочистване с храни

Аюрведа използва тази подправка като детоксикатор на черния дроб. Куркуминът в нея преработва отровите и пази органа от възпаления. Най-добре да се ползва като добавка към различни ястия – ориз, яйца или паста.

Ядките и семената

Ореховите, бадемовите, кедровите ядки, както и фъстъчените, на чията и конопа съдържат омега-3 мастни киселини, които пазят от оксидативния стрес, причинен от свободните радикали. Витамин Е и антиоксидантите са също надежден помощник в прочистването на тялото от токсични натрупвания.


Източник: gotvach.bg

Powered by Facebook Comments