Цинкът помага за изработката на хормоните

Обикновено цинкът се възприема като естествено средство против простуда. Истината е, че ползата от този минерал е много по-голяма и съществена. Ето основните полезни свойства на цинка:

1. Помага за изработката на хормони в организма.

2. Укрепва имунната система.

3. Спомага за правилното храносмилане.

4. Действа като противовъзпалително средство, намалява болките в тялото.

5. Може да помогне, дори за предотвратяване на някои форми на рак.

6. Хора с не голям дефицит на цинк в организма са с повишен риск от диабет или безплодие.

7. В последно време се заговори за положителния ефект на този минерал и при коронавирусна инфекция.

8. За възрастни мъже се изисква не по-малко от 11 мг цинк на ден, за жените – около 8 милиграма.

Топ 10 продукти, богати на този микроелемент  

1. Стриди. Те са най-добрият източник на цинк. В шест сурови стриди се съдържат 32 мг цинк. Предлагаме ви следната рецепта със стриди: запържете ги, може с полезни билки и настържете отгоре малко кашкавал. Можете да добавите стриди и в други ястия. Само не ги яжте сурови, не е за препоръчване.

2. Говеждо месо. В 100 г печено говеждо се съдържат 7 г цинк. В допълнение към цинка, в говеждото месо има и витамин В12, необходим за поддържане здравето на кожните клетки. Всеки може да си сготви говеждо по различни начини.

3. Морски раци. В един буркан месо от син морски рак се съдържат 4,7 мг цинк, а също така витамините А, В, С и магнезий. Една от най-вкусните рецепти е салата с месо от морски рак.

4. Сухи закуски. Съществуват различни видове мюсли за закуска, обогатени с цинк. За да извлечете максимална полза от тях, добавяйте мляко към тях, което допълнително ги насища с цинк.

5. Омари. В 100 г приготвен омар се съдържат 3,4 мг цинк. Като допълнение ще получите витамин В12, 32% белтъчини и 8% от необходимия за организма калций. Ако ги предпочитате, със сигурност ще откриете най-различни рецепти с тях.

6. Свинска пържола. В 100 г задушена свинска пържола се съдържат 2,9 мг цинк. Вероятно не знаете, но именно свинската пържола съдържа рядкото вещество холин. Това хранително вещество оказва положително влияние върху дълготрайната памет.

7. Кашу. В 28 г сухо печено кашу се съдържа 1,6 мг цинк. Тези ядки са богати и на фолиева киселина, на витамин К и значително количество желязо. Повечето хора предпочитат ядките в суров вид. Не се препоръчват да са солени. Можете да ги слагате и в различни салати.

8. Грах. На чаша приготвен грах се падат 1,3 мг цинк. Той съдържа белтъчини, съединителна тъкан и редица полезни мазнини. Можете да го готвите, както ви е вкусно, особено подходящ е за вегетарианци.

9. Кокоше месо. В 100 г кокоше месо се съдържат 2,4 г цинк, което също е богато на белтъчини и витамин В6. Можете да го пържите, печете, да добавяте кокоше месо в салатите.

10. Бадеми. В 28 г сухи печени бадеми се съдържа 0,9 мг цинк. Не е кой знае колко голямо количество, но другите минерали в бадемите го компенсират. Бадемите съдържат също така магнезий, омега-3, витамин Е и белтъчини.

Powered by Facebook Comments