Чаят от праскови – освежаващ и полезен

Чаят от праскови има много лечебни свойства поради наличието на основни хранителни вещества. Името на чая може да е малко подвеждащо, защото той се вари не само от самия плод праскова, а също и от листата на прасковеното дърво.

В днешно време чаят от праскова може да се консумира както топъл, така и студен. Особено популярен е студеният чай от праскова. Независимо обаче дали го консумирате топъл или студен, пиенето на този чай му може да е от голяма полза за вашето здраве.

Едно от първите неща, на които трябва да обърнем внимание, е точно как се прави чай от праскови.

В тенджера се слага една чаша вода да заври. Добавя се 1 супена лъжица листа от праскови. Вари се около 5 минути, след което се изцежда добре. Ако желаете, може да добавите към готовия чай мед или захар. Също така може да се добави и прясно мляко на вкус.

Технологията за приготвяне на студен чай от праскови е различна. Трябват ви праскови – 6 бр., сварен чай от праскови (за предпочитане) – 4 ч.ч., вода – 4 ч.ч., захар – 1 ч.ч.

Прасковите се нарязват на резени, добавя се захар, вряла вода и сместа се кипва. Огънят се намалява и се оставя да ври така 1 час, след което се сваля се от котлона и се оставя да се охлади за 1-2 часа. Прекарва се през тензух и се оставя в хладилник. След охлаждане студеният чай е готов за консумация.

Праскови

Студен или топъл чаят от праскови оказва голяма полза за здравето на човек. Но за да се възползвате от това, трябва да консумирате чай от праскови редовно и в умерени количества. Дозата не бива да се превишава. Една-две чаши дневно са достатъчни, за да се възползвате с пълно сила от лечебните му свойства.

Намиращите се полезни вещества в чая подобряват нормалната функционалност на бъбреците и черния дроб. Това предотвратява запек, гастрит, колит и язва. Освен това чаят прочиства от токсини и улеснява храносмилането.

Прасковеният чай съдържа цинк, аскорбинова киселина и витамин С. Това спомага при пневмония, настинки, зарастване на рани, укрепване на имунната система.

Антиоксидантите, съдържащите се в него, се борят със свободните радикали, като по този начин пречат на туморите да се комбинират и разрастват. Антиоксиданти като хлорогенна киселина намаляват риска от рак на белия дроб.

Лутеин и ликопен помагат за предотвратяване на риска от сериозни сърдечно-съдови заболявания. Те се съдържат в големи количества в прасковения чай. Нивото на електролита засяга въглехидратния метаболизъм, както и допринася за стабилизирането съдържанието на калий.

Студен чай от праскови

Снимка: Добринка Петкова

Прасковеният чай е богат на бета каротин (витамин А), който подпомага здравето на очите и предпазва от слепота. Чаят трябва да се пие редовно, за да се усетят с пълна сила благотворните му ефекти.

Съдържащите се калций, фосфор и флуор в прасковения чай защитават костите и зъбите. Заздравят костната система и зъбния емайл, но също така намаляват риска от остеопороза и кариеси.

Благодарение на съдържанието на магнезий в прасковите консумацията на няколко чаши чай от праскови спомага за освобождаване от здравни проблеми като натрупан стрес и тревожност. Чаят помага за намаляване на симптомите на депресия. Нивата на захар и мазнини в прасковите са ниски, затова няма опасност неговата консумация да доведе до затлъстяване.

В допълнение, чаят от праскови помага още при бронхит, кашлица, безсъние, може да бъде ефективно средство за намаляване на проблеми като високо кръвно налягане и лош дъх.

Консумацията на чай от праскова не предизвиква никакви странични ефекти. Но прекомерната консумация може да доведе до коремни проблеми и в редки случаи до някои алергични реакции.


Източник: gotvach.bg

Powered by Facebook Comments