Чувството на глад може да се притъпи. Вижте как!

Чувството на глад може да се притъпи. Централната регулация на чувството на глад се командва чрез импулси, идващи по невроните от главния мозък. Когато тази регулация се оказва нарушена, човек не може да се почувства заситен и започва да изпитва неконтролируем постоянен глад с всички произтичащи от това, рушащи здравето последици (нарастване на телесното тегло, раздразнителност, нарушения в съня, сънливост, намаляване на работоспособността и други подобни негативни ефекти). Проблемът обикновено се атакува с изпълнение от потърпевшите на дадена диета, което, по правило, има само палиативен ефект. Необходими са не само желание, но и силна воля и дори инат, за да се преодолее дългосрочно чувството на глад и да се спазва един истински здравословен хранителен режим. По-долу ще ви дадем ефективни препоръки как да се справяте с проблема, без да изпадате в стресови състояния.

Яжте разнообразни храни съобразно вашия вкус – но по малко от всеки вид, препоръчително е да са топли. Хранете се предимно риба, нетлъсто, червено месо и бобови растения, в които белтъчините и са преобладаващия елемент. Консумирайте и птиче месо, яйца, ядки, семена и млечни продукти, богати на безценни протеини, но контролирайте тези храни да не заемат цялото ви меню, за да не натоварвате нежелано вътрешните си органи с прекомерно голямо количество протеини. Увеличете дяла на плодовете и зеленчуците, съдържащи както различни видове витамини, така и много фибри, полезни за храносмилателната система.Помнете, за да отслабнете не е необходимо да гладувате постоянно, а си набавяйте и консумирайте редовно храни с нисък гликемичен индекс и ниска калоричност като: всякакви видове ядливи зеленолистни растения, ябълки, грейпфрут, лук, домати, краставици, чушки и др.

При хранене дъвчете бавно дори любимите си храни и да сте „вълчи“ гладни – храната няма да ви избяга! И не отивайте гладни на работа – само на по „едно кафе“, но и обилната английска закуска не е препоръчителна, освен ако не ви чака значителен преразход на физическа енергия.

Постепенно намалявайте дневния си порцион докато не достигнете до калориен разход от около 1700 ккал, а стомахът ви не се свие трайно в достатъчна степен, че да не възприема поглъщането на по-големи количества храна. Фиксирайте часовете за трите ви основни хранения (стойност до ½ час), с което ще стимулирате сокоотделянето в стомаха си в точния момент. При това, не „облизвайте“ чинията си, за да угодите на домакинята или от желание за спазвате максимата „храна не се хвърля“.Хранете се често и по-малко; така ще пригодите организма си към по-малко количество храна, без да снижите твърде много метаболизма, при който процес около вътрешните ви органи започва отлагането на опасни за здравето мазнини.По време на хранене, насочвайте един до два пъти мозъчните си импулси към странични дразнения – например, четенето на интересен пасаж от вестник или книга, с което ще предизвикате у вас чувството на засищане; не прекалявайте обаче с такива „разсейващи“ храненето сеанси, защото това нарушава в определена степен цялостния храносмилателен процес.

Може да удържате апетита си и чрез енергично масажиране на областта в непосредствена близост до израстъка на ушния отвор, т.нар. „точка на глада“. Пийте по възможност редовно минерална вода с алкално рН (може да редувате с зелен чай и кактуса „Худия“), в количество 200 – 250 мл, за да притъпявате усещането си за глад. Но избягвайте студените напитки, които повишават апетита, тъй като стягат гладката мускулатура на храносмилателния тракт и водят до спазми, предизвикващи чувството на глад. Топло кафе без захар също е за препоръчване, тъй като съдържащият се в него кофеин стимулира потискането на глада, а освен това интензифицира изгарянето на мазнините в тялото. Подобен ефект има и ако консумирате продукти, изготвени от гуарана (чай, кафе, семена), тъй като в това растение също се съдържа кофеин.

Билков чай от репей, връзка магданоз, настройка от смокини или сини сливи, изпивани помежду или по време на основните хранения имат позитивен ефект да снижават чувството за глад. Доматена супа (или чаша доматен сок), както и копривена супа (или запарка от коприва) също чудесно ще потисне апетита, а освен това действа и като антиоксидант в организма.

Силно препоръчително е и да прибавяте към салатите си пшеничени, овесени или ръжени кълнове, защото така не само ще заситите глада си, но ще се заредите и с учудващо много енергия, без да натрупате и капка мазнина!

Бягайте всекидневно без да се преуморявате, така че пулсът ви да не надвишава 120 удара/мин, при поне 2 крачки в секунда – така също ще контролирате апетита си.И помнете, не винаги безнадеждното влюбване води до систематично слабеене; алтернативно, то може да разтрои централната нервна система в обратната посока и да предизвика желание за непрекъснато „тъпчене“ с каквото попадне…

Източник: rusalkite.com

Powered by Facebook Comments