10 начина да се храните здравословно в индийските ресторанти

Когато хапвате в индийски ресторант, понякога може да бъде трудно да намерите ястие, което да е здравословно. Според Американската сърдечна асоциация много от отличителните вкусове на индийската кухня се дължат на неща като избистреното масло, което се използва в пърженето на много от съставките на различните ястия. Някои храни включват и съставки като кокосово масло и мляко, които са с високо съдържание на наситени мазнини.

За щастие има начини да се храните здравословно, докато все пак се наслаждавате на всички вкусове, които индийските ресторанти могат да предложат.

Изберете си салата за предястие

Салата е едно от най-здравословните неща, които можете да ядете навън. Много индийски ресторанти обикновено предлагат зелена салата в менюто си. Тъй като се стремите да се храните здравословно, най-добре е да избягвате сосове с високо съдържание на мазнини. Ако няма как да поръчате без сос, помолете да ви го дадат в отделна чиния или купичка, за да можете да контролирате колко от него отива върху салатата ви.

Придържайте се към пилешко или морски дарове
Индийски ресторант

Американската сърдечна асоциация препоръчва да избирате ястия с пилешко или морски дарове вместо тези с говеждо или агнешко, които са с по-голямо съдържание на мазнини. Ястията с пиле или скариди са много често срещани в индийските ресторанти и са пълни с протеини.

Избягвайте пържената храна

Пържените храни са с високо съдържание на мазнини, калории и холестерол и трябва да се избягват, ако се опитвате да отслабнете или да поддържате теглото си. Пържените ястия в индийските ресторанти включват самоса, пакора и някои видове индийски хлебчета. Можете вместо това да изберете ястия на скара или на пара, които ще са значително по-здравословни и пак ще ви заситят.

Избирайте меса, сготвени в стила Тандури

Стилът Тандури се отличава с това, че месото се пече на пещ, вместо да се пържи. Хедър Бауер, регистриран диетолог, обяснява, че месото на скара е винаги добра идея и съветва да пробвате ястие от тика, ако искате нещо с по-изострен вкус. Ястията с тика обикновено се подправят с подправки и домат.

Пропуснете супата

Ако следите приема си на натрий, най-добре е да не поръчвате супа. Много от супите в индийските ресторанти са с високо съдържание на натрий. Ако все пак искате супа, можете да си поръчате яхния, която ще ви засити по-бързо и и после няма да ви се яде толкова.

Поръчайте хляб Роти вместо Наан
Индийски хляб

Роти хлябът е най-здравословният вариант на видовете хляб, които предлагат в индийските ресторанти. Според Хедър това е по-добрия избор, тъй като е направен от пълнозърнеста пшеница.

Не яжте много ориз

Много индийски ястия се сервират с ориз. Може да се увлечете много лесно, докато го добавяте в чинията си. Това са допълнителни калории, така че се придържайте към малките порции.

Не се притеснявайте да си поръчате нещо извън менюто
Индийска кухня

Когато хапвате навън, винаги имате тази опция. Ако има нещо, което наистина бихте искали да пробвате, но не искате да съдържа някои от съставките, можете да помолите да го направят без тях. Освен това обикновено можете да поискате пържените храни да бъдат направени на скара или храната ви да бъде приготвена в къри на растителна основа вместо в кокосово мляко.

Пропуснете десерта

Десертите почти винаги са сладки, така че е най-добре да се избягват, когато се опитвате да се храните здравословно. Вместо да си поръчате тежък десерт, опитайте да завършите вечерята си с кафе или чай. По този начин пак ще получите нещо сладко, но без толкова калории.


Източник: gotvach.bg

Powered by Facebook Comments