3 пъстри супи, които укрепват имунната система

В ситуацията на пандемия, полезната храна е особено важна, за да ви поддържа в добро здраве и настроение. Рецептите, които ви предлагаме са не само полезни, но и много вкусни, пълни с витамини и минерали, които ще ви поддържат в добра форма и здраве:

 

Супа от сладък картоф с куркума и солени бадемови крутони

Какво ще получите, ако комбинирате джинджифил и куркума с пълните с витамини сладки картофи и бадеми? Ястие пълно с хранителни вещества, което също така изглежда зашеметяващо.

Добави описание

Необходими продукти:

1 с.л. кокосово масло, 4 големи шалота, нарязан на ситно (или 1 средна глава лук), ¼  ч.ч. нарязан джинджифил, 4 скилидки чесън,1 голям сладък картоф, обелен и нарязан на кубчета, 2 големи моркова, нарязани на ситно, 1 с.л. куркума + морска сол, ½ ч.л. черен пипер + лют червен пипер, 4 ч.ч. зеленчуков или пилешки бульон, 6 с.л. бадемово масло, 400 мл кокосово мляко, Сок от един лайм

За бадемовите крутони: 1 ч.л. кокосово масло, 1/2 ч.ч. нарязани бадеми, 1 с.л. соев сос

Начин на приготвяне:

Поставете кокосовото масло в голям съд на средно силен огън. Когато се разтопи, добавете шалота и го оставете да се запържи за 3-4 минути. Добавете чесъна и джинджифила и гответе още 1 минута. Добавете сладкия картоф, морковите, куркумата, морската сол, черения пипер и и разбъркайте за около 30 секунди.

Добавете бульона в тенджерата и оставете да заври. Намалете котлона до средна степен и оставете да къкри за 10 минути, или докато зеленчуците омекнат.

Прехвърлете супата в блендера си, добавете бадемовото масло и разбийте до гладкост. Изсипете супата обратно в тенджерата, добавете кокосовото мляко и сока от лайм и загрейте.

За крутоните:

Загрейте кокосовото масло в малък тиган на средно силен огън. Добавете нарязаните бадеми и препечете докато станат ароматни и златисти, около 5 минути, като разклащате тигана.

Добавете соевия сос в тигана и го оставете да изври, докато изчезне и бадемите се покрият с него. Отстранете тигана от котлона.

Сервирайте супата, гарнирайки всяка порция с шепа бадеми.

 

Зелена детокс супа

Броколите и зелето се срещат чесъна и кориандъра в тази енергизираща зелена супа. Толкова е вкусна, че ще си оближете пръстите.

Добави описание

Необходими продукти:

5 скилидки чесън, 1 с.л. екстра върджин зехтин, ½ ч.л. морска сол, 1 ч.ч. броколи, нарязани на кубчета, 2 ч.ч. спанак, 1 ч.ч. зеле, 2 ч.л. прясна куркума, нарязана на ситно или 1 ч.л. сушена куркума, ¼ ч.ч. лимонов сок, 1 връзка кориандър, нарязан на ситно, 1 с.л. универсална подправка, 1 кубче зеленчуков бульон, 3½ ч.ч. вода, морска сол и черен пипер на вкус

Начин на приготвяне:

На среден огън сотирайте чесъна със зехтина и солта. Добавете нарязаните броколи и разбъркайте в продължение на пет минути. Разбъркайте спанака, докато листата умекнат, след което добавете останалите съставки. Разбъркайте и оставете да къкри за 15 минути на слаб до среден огън. Пасирайте готова супа, докато сместа стане хомогенна.

ВИЖТЕ ОЩЕ:

Хранете се според цветовете на дъгата >>>

 

Мароканска доматена супа

Богати на ликопен, доматите създават основата за вкусен бульон, включващ вкусна хариса и пълен с протеини нахут. Освен това тази вкусна супа е богата на минерали като желязо, селен и фосфор от кокосово мляко, което включва.

Добави описание

Необходими продукти:

3 с.л. зехтин екстра върджин, 1 малка глава лук, нарязана на ситно, 3 скилидки чесън, кошерна сол и черен пипер, 2 с.л. пресни листа от мащерка, 1 ч.л. пушен червен пипер, ½  ч. л. смлян кимион, 2 консерви от 500 мл нарязани домати, 2-3 с.л. сос хариса, 2 ч.л. мед или кленов сироп, 1 консерва (400 мл) пълномаслено кокосово мляко, ¼  ч.ч. пресен кориандър или босилек, нарязан на ситно, козе сирене натрошено (по желание), хрупкав нахут, за сервиране (по желание)

Начин на приготвяне:

Загрейте зехтина в голям тенджера на среден огън. Когато маслото заблести, добавете лука и чесъна и подправете със сол и черен пипер. Гответе 5 минути или докато лукът стане ароматен и започне да се карамелизира. Добавете мащерката, червения пипер и кимионът, варете още една минута. Разбъркайте доматите, хариса и меда. Гответе 5 минути, докато заврят. Добавете кокосовото мляко. Прехвърлете супата в блендер и пюрирайте до гладкост. Върнете супата в тенджерата и поставете на среден огън. Разбъркайте с кориандъра и половината от козето сирене, ако използвате, и подправете супата със сол и черен пипер. Добавете още кокосово мляко, ако желаете. Гответе, докато се затопли, 5-10 минути. За да сервирате, сипете супата в купичките и отгоре поръсете с козе сирене, кориандър и нахут.


Източник: http://www.rozali.com

Powered by Facebook Comments