5 заблуди за климатика през зимата

За какво ви е климатикът през зимата? Така и така си е студено, а той само увеличава разхода. Много шофьори разсъждават по този начин, но това е дълбоко погрешно, пише Automedia.bg

Дългият период извън употреба е също толкова вреден за климатика, колкото и за останалите агрегати в автомобила. Неговите компоненти се нуждаят от смазване – а ролята на смазка изпълнява всъщност хладилният агент. Ако дълго не го включвате, предпазният слой по детайлите изтънява и изчезва, излагайки ги на вредните въздействия на въздуха и влагата. Освен това, ако не ползвате климатика цяла зима, при включването напролет той ще трябва на поработи първоначално „на сухо“ – което износва компонентите и изпълва системата с микроскопични отпадъци.

Заблуда 1: Климатикът не е нужен през зимата
Не ви е нужна охлаждащата функция, това е ясно. Но климатикът има и друга задача – да разпотява стъклата. Прави го особено ефективно, ако го ползвате в режим на затворена рециркулация. Тогава той взема въздух от салона, който винаги е поне мъничко по-топъл от външния, изсушава го и го насочва към влажните стъкла.

Заблуда 2: Достатъчно е да го включите един-два пъти
Чели сме съвети, според които е достатъчно да включите климатика два пъти през зимния сезон, за да бъдат добре смазани компонентите му. Това не е вярно за съжаление. Необходимо е да го правите поне веднъж на две седмици.

Заблуда 3: Климатикът се поврежда, ако работи зимата
При климатичните системи в по-стари автомобили наистина се е случвало те да спрат да работят през зимата. Но причината не е, че са се повредили от студа. Просто хладилният агент (в миналото – фреон, в по-ново време – тетрафлуоретан) се свива при ниски температури, налягането в системата пада и ако газът е бил понамалял така или иначе, тя преустановява работа. Тогава просто трябва да се допълни.

Заблуда 4: Климатикът не се подготвя за зимата
Всъщност климатичната система също се нуждае от малко грижи преди студения сезон – под формата на едно цялостно почистване. Ако си го спестите, в натрупаните през лятото прах и боклуци ще се завъдят неприятни бактерии и гъбички, които после системата ще издухва в салона.

Заблуда 5: Обикновен антисепктик е достатъчен
Всъщност е по-добре да изберете специалните спрейове за почистване на климатици – те имат антисептично действие, но и предпазват повърхностите на изпарителя и въздуховодите. И това обаче не е достатъчно – препоръчваме също да почистите дренажния отвор на изпарителя, през който кондензатът изтича на пътя. Ако отворът е замърсен, може изцяло да замръзне в студа, и тогава кондензатът би могъл да потече в салона на колата. Дренажният отвор трябва да се почиства веднъж годишно, най-добре наесен.

 


Източник: www.dunavmost.com

Powered by Facebook Comments