HomeИнтересноИнтересни фактиТоп 10 песни от музиката на Star Wars

Топ 10 песни от музиката на Star Wars

Днес сме най-добрите песни на Джон Уилямс от избраните филми на Star Wars (Междузвездни войни). Кои са те вижте сега:

Топ 10 песни от музиката на Star Wars:

  1. “Across the Stars”, Атаката на клонингите

През звездите е най-запомнящото се музикално произведение, композирано за Attack of the Clones, което звучи като класически шедьовър, но все още много актуално. Грандиозната, романтична творба, „Across the Stars“ успява на много нива. Нейната мелодия постига баланс, между меланхолия и чувство на копнеж, а мощното използване на струни предаване, което означава забранената любов между Анакин и Падме, както за героите, така и за галактиката. Идеята за любовна песен или композицията от „ Междузвездни войни “ изглежда почти невъзможна, но Джон Уилямс я изпълнява с апломб.

  1. “The Emperor Arrives”, Завръщането на джедаите

Императорът пристига е първия истински поглед към Императора. Тази композиция няма живот в сравнение с емблематичния „Imperial March“ и е ориентирана към Империята. Мелодията тук е проста, мрачна и зловеща. Мъжки хор, добавя нов звуков цвят към Междузвездни войни. Парчето ще е преразгледано в кулминацията на филма и се появява в различни аранжименти в предисторията на трилогията. Напълно завладяващ, „The Emperor Arrives“ е звукът от тъмната страна.

  1. “The Asteroid Field” Империята отвръща на удара

Астероидното поле е музиката на Джон Уилямс от „ Междузвездни войни “, която е свързана с емоция и настроение. Долавя се техническа изобретателност в композицията на „The Asteroid Field“ и това е перфектен пример. Съвпада с хаоса, който бихте си представили в астероидно поле и спокойният завой, към който парчето преминава, в последователност, за да приключи с почти магическа печалба.

  1. “Battle of the Heroes”, Отмъщението на ситите

Битката на героите, като саундтрак към дуела Анакин срещу Оби-Уан от Отмъщението на ситите, „Битката на героите“ е една от най-важните композиции на сагата Междузвездни войни. Комбинирайки хор, стакато духови инструменти и пищни струни, музиката е богата и пълна, има тържествен, но тревожен тон. Тя е уникална, но също така припомня някои аспекти на по-стари парчета.

  1. “Princess Leia’s Theme”, Нова надежда

Темата на принцеса Лея дебютира в „Нова надежда“, но се повтаря в „Империята отвръща на удара“, „ Завръщането на джедаите “ и „Отмъщението на ситите “, „Темата на принцеса Лея“ се превърна в един от най-разпознаваемите музикални пасажи във всички Междузвездни войни. Едновременно нежен и завладяващ, струнният аранжимент стои сам в музиката на Star Wars, като възстановява енергията и по-бързите ритми на екшън сцените. Само “Across the Stars” се доближава до чудото на тази песен. И, когато мислите за Лея, вероятно чувате тази композиция в главата си – истинско свидетелство за нейната сила.

  1. “Yoda’s Theme”, Империята отвръща на удара

Ако „The Emperor Arrives“ е звукът от тъмната страна, то Темата на Йода е звукът от светлата страна. Струните се изграждат от шепот до многопластово кресчендо, но винаги с доброжелателно излъчване. Музиката тук е спокойна, но уверена и силна, не агресивна. По същество тя отразява това, което Йода казва, че трябва да бъде джедаят. За да илюстрирате, колко брилянтна е тази композиция, обърнете внимание на нейното използване в последователността, в която Йода повдига потъналото X-крило на Люк от блатото Дагоба, където то е вълнуващо и силно; след това вижте сцената на смъртта на Йода в Завръщането на джедая, където същата мелодия става изцяло нежна. Отлична работа.

  1. “Binary Sunset,” A New Hope

Двоичен залез е едно от най-емблематичните музикални произведения в Междузвездни войни. За мнозина сцената, в която Люк се взира в залязващите слънца на Татуин е това, което прави starwars, повече от всяка друга поредица във всичките шест филма и от съществено значение. Образът на залязващите слънца предава изтичането на времето; Люк остарява и има неща, които иска да преживее и направи. Има цяла галактика, която го очаква. Музиката на Уилямс отново изгражда, предавайки целия копнеж вътре в Люк и цялото обещание, което има. Тя, наред с това е обагрена с тъга. За такова кратко музикално произведение въздействието му е още по-впечатляващо.

  1. “Duel Of The Fates”, Призрачната заплаха

Двубоят на съдбите е най-уникалната песен от предисторията на трилогията и едно от най-добрите музикални произведения във всеки филм от Star Wars. Използван по време на кулминационния дуел Дарт Мол/Оби-Уан/Куай-Гон от The Phantom Menace (а също и по време на търсенето на майка си от Анакин в Attack of the Clones ), „Duel of the Fates“ включва хор почти през цялото време. Той е изпъстрен с хитове от медни духови и струнни, темпо, което се забавя, след това се ускорява и расте ли, расте. Най-интересното е, че парчето не се чувства нито като тема за добър човек, нито като тема за лош човек. То е сложно, с тъмни и светли звуци, които се дърпат напред-назад, без да вземат страна.

  1. “The Imperial March”, Империята отвръща на удара

Императорският марш, означавайки мощта на Галактическата империя, “The Imperial March”. Това е зловеща творба, която се е превърнала в най-популярната музика в Star Wars. Подобно на други страхотни песни от Междузвездни войни, това парче е универсално. Обърнете внимание на сцената на смъртта на Дарт Вейдър, в която се изпълнява само звукът на арфа и звучи повече като приспивна песен. И все пак, пълната версия, със своята мрачна мелодия и задвижващ милитаристичен ритъм е незабавно разпознаваема и остава класика.

  1. “Main Title”, Нова надежда

„Основно заглавие“ е синоним на Междузвездни войни и има защо. За да започнете всеки филм от Междузвездни войни с експлозия от звук и също така се използва в цялата сага като обща тема. Уилямс казва, че е искал нещо с „идеалистичен, ободряващ, но военен привкус“ и „Main Title“ е почти перфектен избор. Той е напълно обнадеждаващ и енергизиращ, изпълнен с вълнуващи духове и струни инструменти и вродена тананикаща мелодия. Още от самото начало знаете, че очаквате романтично приключение и то никога не се чувства принудено или неискрено. Една от най-добрите теми във филма за всички времена.

Свързани статии

НАЙ-ЧЕТЕНИ