Знаехте ли, че първата телевизионна реклама е излъчена на 1 юли 1941 г.? Това е точно, преди 81 години. Тя е рекламирала часовници, произведени от компанията Bulova. И ако се питате, каква е била цената на рекламата, веднага ви казваме.
Необходими били едва 9 долара, за да се създаде рекламата и да се покаже, преди мача между Бруклин Доджърс и Филаделфия Филис.
Откакто е пусната първата реклама, рекламната индустрия се развива много. Всъщност тя се превърна в индустрия с 647 милиарда долара през 2020 г. И въпреки, че днес хората „прерязаха кабела“, интернет и онлайн рекламните технологии спасиха индустрията от колапс.
Кои са най-добрите реклами на всички времена
Известен факт е, че хората прекарват все по-малко време пред телевизионните си екрани. Всъщност едно скорошно проучване разкри, че 46% от респондентите заявяват, че средно са прекарали пет или шест часа на своите смартфони. Това означава, че рекламодателите не са фокусирани само, върху създаването на реклами за телевизия. Те искат да достигнат до своите клиенти навсякъде и по всяко време. И както знаете, това е възможно благодарение на онлайн видеорекламите.
Тук е класацията с топ 5 на най-добрите реклами на всички времена, които ние подбрахме сега, специално за вас:
Някои от най-запомнящите се видео реклами имат способността да разсмиват хората, независимо, колко пъти са ги гледали. Много рекламодатели биха се съгласили, че хуморът е чудесен начин да ангажирате и да се свържете с аудиторията си, позволявайки да оставите добро впечатление у нея.
Но това, което хората са склонни да забравят е, че хуморът е труден. Не всички имат еднакво чувство за хумор, нито възприемат едни и същи теми като смешни. И, когато една забавна реклама е ефективна, тя може да привлече вниманието и да доближи клиентите до вашата марка.
В категория забавни реклами избрахме да се спрем на:
Old Spice: „The Man Your Man Could Smell Like“ (2010)
Преди години Old Spice решиха, че е време да преоткрият марката и да донесат нещо ново на пазара. Решението се базира на проучване, проведено от компанията, което разкрива, че жените правят 60% от всички покупки на гелове за тяло и имат достатъчно влияние, върху това, което мъжете биха купили. В резултат на това компанията излезе с „Мъжът, на който може да мирише вашият мъж“, целенасочена кампания , която е показана по канали, които двойките обичаха да гледат заедно.
Рекламата получила 5,9 милиона гледания в YouTube, само през първия ден, превръщайки се в една от най-успешните и най-добрите реклами в света. Виждаме бившата звезда на американския футбол, Исая Мустафа, да води бърз диалог, който ангажира публиката от началото до края. Много рекламодатели са били повлияни от тази реклама, възприемайки хумор, способен на мемове, който може да превърне техните реклами във вирусен хит.
Следващите 4, на които ще се спрем днес са най-добрите реклами на Super Bowl
Според оценки 18-30-годишните предпочитат рекламите на Super Bowl, пред действителната игра. Годишният мач за шампионата привлича милиони зрители по целия свят, които се настройват за изпълненията на полувремето, закачливите реклами и добрия футбол. Този брой потребители насърчава марките да харчат милиони долари, за да си осигурят място по време на почивките от играта. Всъщност 30-секундна реклама за Super Bowl струва повече от 5 милиона долара през 2020 г.
Разбира се, не всяка реклама става вирусен хит, независимо колко пари са похарчени за излъчването й. Някои обаче се превръщат в културен феномен, който хората не могат да забравят. Ето някои от най-добрите реклами, пуснати по време на Шампионат на спортна лига.
Coca-Cola: „Хей, хлапе, хвани!“ (1980)
Нямате нужда от привличащи вниманието ефекти, стотици екстри и луксозни локации, за да създадете най-добрите реклами. Понякога всичко, от което се нуждаете е проста настройка, за да създадете сюжетна линия, която привлича вниманието на всички. Пример за това, „Hey Kid, Catch!“ на Coca-Cola.
Тази видео реклама изглежда е типичната реклама на Super Bowl. Въпреки че дебютира през 1979 г., тя стана хит, докато се излъчваше по време на Super Bowl XIV през 1980 г. С участието на сладко дете, спортна легенда и споделен сладък момент, рекламата е една от най-добрите по рода си и до днес.
С участието на легендата на NFL “Mean” Джо Грийн, рекламата получи различни награди. И остави траен отпечатък у зрителите поради един факт. А именно Джо Грийн беше един от първите черни мъже, които се появиха в реклама на национална марка. Това има дълбок ефект по това време, затвърждавайки статута на една от най-добрите реклами на всички времена.
Apple: “1984” (1984)
Apple представил персоналния компютър Apple Macintosh, чрез видео реклама, наречена „1984 г.“ Сега, ако заглавието звучи познато, то е защото цялата реклама е вдъхновена от едноименния роман на Джордж Оруел. Режисирана от носителя на “Оскар” режисьор Ридли Скот, рекламата има антиутопичен тон, беше и е необичаен избор за този вид промоция.
„1984“ включва неназована героиня, която иска да сложи край на реч, изнесена от фигура, подобна на Big Brother. Рекламата позиционира Apple като героя, който ще ни освободи от всякакъв вид Big Brother. Така че не е чудно, че компанията е продала 90% повече компютри Mac от предвидените, през първите 90 дни, след излъчването на рекламата.
Извод: Ако се направи правилно, най-добрите реклами могат да помогнат на компаниите да постигнат маркетинговите си цели!
Snickers: „Бети Уайт“ (2010)
Любимият комик и американско съкровище Бети Уайт участва в реклама на Super Bowl през 2010 г. за Snickers. Когато компанията стартира своята кампания „Не си ти, когато си гладен“ с White, това се превърна в повратна точка за марката.
Малко след излъчването си рекламата става хит. Тя става вирусна и търговците я включват в списъка си с най-добри реклами за 2010 г. Разбира се, такъв успех доведе до някои невероятни постижения. От една страна, Snickers увеличава продажбите с повече от $370 милиона за две години. Наред с това рекламата се смята за съживяване кариерата на Уайт.
След излъчването на тази реклама Snickers предприеха глобален подход към кампанията. Той включва известни личности, популярни на всеки глобален пазар, за да се хареса на своите клиенти. Никой обаче не бива да забравя, че всичко започва с Бети Уайт.
Ето и последната реклама в нашия списък с най-добрите реклами!
Volkswagen: „Силата“ (2011)
Volkswagen не беше излъчвал реклама по време на Super Bowl повече от десет години. Но компанията решава да промени това през 2011 г., когато пуска две реклами – най-популярната от тях, наречена „Силата“.
Рекламата представя младо момче, облечено в облекло на Дарт Вейдър, което се опитва да използва Силата, за да стартира пералня и сушилня за дрехи. Опитите му, обаче се провалят. Но момчето скоро открива, че всъщност може да запали колата. Е, баща му всъщност прави това с помощта на дистанционно управление, но няма кой да развали екстаза на момчето!
Отклонявайки се от конвенцията, Volkswagen пусна пълнометражна версия на рекламата дни преди Super Bowl. Компанията взе правилното решение. Само за ден рекламата има повече от 1,5 милиона гледания в YouTube. Така натрупа 17 милиона гледания, преди Super Bowl дори да бъде излъчен. Вложенията се изплатили в пъти!
Заключение
Надяваме се, че най-добрите реклами, които споменаваме в нашата статия, са били вдъхновяващи! Може би те могат да ви помогнат да създадете реклами, които ангажират и привличат вашите клиенти. Не се притеснявайте обаче, не е необходимо да имате бюджет за Super Bowl, за да създадете успешна реклама!