Защо парното е слабо – разберете кои са най-честите причини

Когато парното в колата не работи, но е лято, това не ви се струва, кой знае какъв проблем. Неприятната част настъпва, щом времето започне да се разваля, а на вас се налага все повече време да прекарвате в задръствания, трафик и час пикът на големия град.

Е, едва ли на някой би му било приятно да седи с часове в автомобил без парно. Да не споменаваме и другото неудобство, което идва в резултат липсата на парно. Освен, че вие мръзнете в колата неподвижно попаднали в задръстване, поради различни причини, то и стъклата започват да се потят. Не стига студът, но се налага да отваряте прозорците, за да излиза парата от вдишванията и издишванията, особено ако сте повече хора в автомобила.

Какви може да са причините и защо парното е слабо

Понякога може да усещате, че има някакво парно, но то да е слабо. Може да се включва след десетина минути, но реално ползата от него да е нулева. В някои случаи може да достигне желаната температура, но едва след час работа на двигателя.

И така, в най-добрия случай, може чисто и просто радиаторчето да е замърсено.

Съвет: Тогава може да се наложи профилактика за почистването му. Това може да се направи и от вас (ако разбирате поне малко от техничарски работи). В случай, че не сте запознати, дори къде се намира има сервизи, където ще отстранят проблема за минимално време и не големи разходи.

Проверете термостата

Другата вероятна причина парното да е слабо или да не работи е проблем в термостата. Такъв може да охлажда непрекъснато и затова да не се усеща затопляне в атмосферата.

За да се уверите дали тук е разковничето, следете термостата на автомобила си. Ако достига 90 градуса, проблемът не е в термостат.

За да бъдем съвсем коректни термостата държи точно 87 градуса. Нито повече нито по малко. Това говорим за чисто нов оригинален термостат. При загряла кола не трябва да пада под 87 градуса, може да се качва до 89,90 градуса, това са показания при абсолютно здрав термостат. Тук е важно да споменем, че това са показания при нормално каране, не при някакъв „зъл тормоз“.

В обобщение относно термостата: При изправен термостат маркучът трябва да стои студен до, около 85 градуса и чак тогава постепенно да се загрее до работна температура. Ако загряването му започне веднага или на по-ниска температура, значи термостатът е за смяна.

Друга вероятна причина може да е в климатроника.

Съвет: Тогава тествайте климатроника за грешки, ако проблемът е в клапите, то все ще покаже някаква грешка;

Четвъртото, на което следва да обърнете внимание е дали в колата ви има достатъчно антифриз. В случай, че не е достатъчно или на мястото му има обикновена вода, останала от лятото,

Съвет: Сменете течността в резервоарчето с антифриз.

Пета вероятност е проблем с клапите. Тях може да проверите, като пуснете да духа въздух на предното стъкло. Ако той е хладен изчакайте малко, след което спрете парното и обърнете внимание, дали клапите се затварят, точно реди да спре духането. Ако излишният въздух става по-мек, то значи имате проблем с клапите или по електрониката, която ги управлява.

Съвет: Пробвайте да си обезвъздушите хубаво системата!

Scroll to Top