Знаете ли кои са най-опасните пътища в България?
За съжаление все по-малко са дните в годината, които минават, без да чуем за нито една катастрофа по българските пътища.
Какво още не знаем за “Войната по пътищата”
Когато пуснем някоя медия, било то радио, телевизия или ровейки в новинарските емисии в интернет, няма как да не попаднем на снимки от жестоки катастрофи отнели живота на хора или оставили такива осакатени завинаги.
Статистиките са брутални, а това дали ни кара да сме по-внимателни на пътя, когато самите ние сме водачи на МПС –та или пътуващи?
За жалост много пъти пострадалите нямат никаква вина. Умират деца, възрастни хора, майки с деца и т.н.
Когато се заслушаме във всички тези статистки и факти излиза, че движението в България става по-опасно и по-опасно, а нуждата от спешни мерки все по-крайна.
Какво още показват статистиките
Броят на жертви по пътищата на България отчетливо намаля в изминалите петнайсетина години. И въпреки това, през 2020, покрай намалелия международен трафик и локдауните, спадна до 463 души.
През 2021 се покачва малко с до 561, но реално това на практика е второ най-ниско постижение за изминалите 60 години. И така, това може да се дължи и на фактите свързани с топящото се население, които намаляват и съотношението на жертви е на 100,000 души.
Тези данни обаче не са повод за ентусиазъм. На фона на средното за ЕС съотношение от 5.2 загинали на 100,000 души, в българските статистики са 8.6 на 100,000, което е прекалено високо.
Кои са най-опасните пътища в България
Обсъждайки всички тези цифри, които с нищо не помагат, освен да накарат, някой и друг да е малко по-отговорен, когато е зад волана, ето и кои места в страната ни България са най-опасни за шофиране. Данните са от проведени проучвания за 2021 година.
Ето и къде рискът от катастрофа е най-голям:
Данните са на МВР и показват, че най-много тежки пътни произшествия (с пострадали хора) са станали в област Пловдив (731), областите на градове Варна и Бургас, както и пред София-град.
Ето и къде рискът от катастрофа е най-малък:
Най-малко катастрофи с отнети човешки животи, през миналата година е имало във Видин, Търговище (едва 44), Перник и Ямбол.
По традиция най-рисковите месеци от годината са: юли и август, но по някакво стечение на обстоятелствата, този път са изместени в месец ноември. Това се предполага, че е в резултат на единствената тежка катастрофа, за която цяла България и не само чу – тази на “Струма”, с македонския автобус. И така, около 30% от жертвите са попаднали в капана на първокласната пътна мрежа, а останалите 40% са се случили по третокласна или второкласна пътна мрежа, от които едва 18% са остава да са по магистралите на България.